Jak przygotować brief do wyceny kart przedpłaconych Up Bonus?

Karty przedpłacone to jedna z popularniejszych opcji benefitów pracowniczych. Pozwalają na sporą elastyczność firmom, a przy tym są bardzo korzystną gratyfikacją finansową dla pracowników. Tylko jak wybrać odpowiedniego dostawcę? Odpowiednio sformułowany brief umożliwia zbudowanie dopasowanej i konkretnej oferty skrojonej na miarę potrzeb organizacji o każdej wielkości.

Oferta Up Bonus zawiera 3 rodzaje kart dla pracowników, kafeterię benefitów oraz rozwiązania premiowe skierowane do biznesu. W każdym z przypadków jesteśmy w stanie dopasować ofertę do potrzeb danej organizacji lub klienta biznesowego.

Dlaczego brief w składaniu zapytań ofertowych jest tak ważny?

Dzięki niemu możemy dokładnie dopasować ofertę do potrzeb firmy, zaproponować odpowiedni typ karty, opcje personalizacji, a także określić czas i koszty realizacji. Im lepiej sformułowane zapytanie, tym szybciej otrzymasz konkretną, rzetelną propozycję. Poniżej wyjaśniamy, jakie informacje powinny się w nim znaleźć.

Rodzaje kart przedpłaconych – co warto uwzględnić w briefie

W ofercie Up Bonus istnieją różne typy kart, które pełnią funkcję benefitów oraz rozwiązań premiowch:

Karty lunchowe (żywieniowe) Up Lunch. Przeznaczone są na dofinansowanie posiłków pracowników. Od 1 września 2023 r. kwota zwolnienia z ZUS z tego tytułu wzrosła do 450 zł miesięcznie na jednego pracownika. Kartą Up Lunch można płacić nie tylko w restauracjach, ale także w sklepach spożywczych i marketach w Polsce i za granicą. Możesz wybrać karty fizyczne fizyczne lub wirtualne, z możliwością personalizacji i integracji z Apple Pay i Portfelem Google.

karta Up Lunch ma wymiar karty do bankomatu. Na górze po lewej stronie widnieje logo Up Lunch, poniżej na jasnym zielonym tle znajduje się talerz z apetycznie wyglądającym makaronem w stylu włoskim.
Karta Up Lunch

Karty podarunkowe Up Gift. Elastyczna forma motywowania pracowników z dowolnością wykorzystania środków. Karta podlega zwolnieniu z podatku dochodowego do 1000 zł na pracownika w danym roku podatkowym. Karty podarunkowe dostarczamy w wersji fizycznej i wirtualnej. Można je zintegrować z Apple Pay i Portfelem Google.

Karta Up Gift ma wymiar karty do bankomatu. Na górze po lewej stronie widnieje logo Up Gift, poniżej na czerwonym tle znajduje się prezent zapakowany w pudełko z czerwonym papierem i opasany białą wstążką związaną w kokardę.j.
Karta Up Gift

Karty premiowe Up Premium. Taka karta to produkt skierowany do klienta biznesowego.  Stanowi idealne narzędzie do nagradzania sprzedawców w programach motywacyjnych. Uczestnicy programu mają pełną swobodę wyboru prezentów z szerokiej oferty partnerów, takich jak Empik, Zalando, Douglas, Allegro, Smyk, W.Kruk czy Decathlon. Oferujemy karty fizyczne fizyczne lub wirtualne, z możliwością personalizacji i integracji z Apple Pay i Portfelem Google.

Karta Up Premium ma wymiar karty do bankomatu. Na górze po lewej stronie widnieje logo Up Premium, poniżej na czarnym tle widnieje kieliszek lśniący w naturalnym świetle.
Karta Up Premium

Karty Up Kultura. Nowoczesna forma motywowania pracowników, umożliwiająca dostęp do wydarzeń kulturalnych i rozrywki. Karta Kultura Up Bonus pozwala na efektywne zarządzanie środkami z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, oferując bezgotówkową formę rozliczeń oraz możliwość personalizacji karty. Dostępna jest w wersji fizycznej i wirtualnej, z integracją z Apple Pay i Portfelem Google.

Karta Up Kultura ma wymiar karty do bankomatu. Na górze po lewej stronie widnieje logo Up Kultura, poniżej na białym tle widnieją skrzypce wykonane w ciemnym drewnie.
Karta Up Kultura

Dostęp do każdej z kart Up Bonus można również uzyskać, podpinając ją w aplikacji Up Karty. Aplikacja pozwala na bieżącą kontrolę salda, daje dostęp do historii, zastrzeżenia i blokowania karty już jednym kliknięciem w razie potrzeby. Oprócz tego w aplikacji udostępniamy możliwość czatu z Asystentem AI, który odpowie na wszystkie pytania dotyczące kart Up Bonus.

W briefie warto wskazać, który rodzaj karty Cię interesuje lub poprosić o rekomendację, podając cel zakupu.

Co powinien zawierać dobry brief?

Poniżej przedstawiamy listę najważniejszych elementów, które powinny znaleźć się w Twoim zapytaniu:

1. Cel i okazja zakupu

  • Czy chodzi o benefit świąteczny, premię uznaniową, czy codzienne wsparcie (np. lunch)?

  • Czy karta ma być jednorazowa czy cykliczna?

2. Liczba pracowników / kart

  • Liczba kart i ewentualna potrzeba podziału na grupy (np. różne kwoty dla różnych działów).

3. Wartość nominalna karty

  • Jednolita kwota czy zróżnicowana?

  • Czy podana kwota zawiera VAT?

4. Termin realizacji

  • Kiedy karty mają być dostarczone?

  • Czy potrzebna jest wcześniejsza wysyłka lub test?

5. Sposób dostarczenia kart

  • Fizyczne (plastikowe) czy cyfrowe (np. karty wirtualne)?

  • Jedno miejsce dostawy czy dystrybucja do wielu lokalizacji?

6. Personalizacja i brandowanie

  • Czy karty mają zawierać logo firmy?

  • Czy potrzebne są życzenia, opakowania lub etui?

7. Budżet i forma rozliczenia

  • Czy budżet jest z góry określony?

  • Czy możliwa jest faktura z odroczonym terminem płatności?

8. Dodatkowe wymagania

  • Obsługa posprzedażowa lub wsparcie dla użytkowników kart.

Im więcej informacji dostarczysz na początku, tym szybciej i trafniej przygotujemy propozycję. Pozwala to nie tylko na lepsze dopasowanie produktu do potrzeb, ale często też na uzyskanie korzystniejszych warunków cenowych i szybszy czas realizacji.

Daj nam znać, co możemy dla Ciebie zrobić – wypełnij formularz kontaktowy.

Data aktualizacji:  
2025-05-12